Cum trebuie să fie un moldovean* adevărat?

Postat la 11/10/2009 – 12:18

SocietateDacă tot ne jăluim de cât de parşivi sunt moldovenii (* sau românii), am măcar să facem o listă care ar încorpora  calităţilor ce ar trebui sa le aibă :barbi: .

Deeci, un român adevărat:

UPDATE: Am adaugat si modificat lista conform comentariilor si indiciilor voastre :good:

  1. Plăteşte taxele şi impozitele la timp
  2. Participă la diverse evenimente culturale
  3. Respectă intimitatea altora
  4. Are grijă de iginena personală
  5. Aruncă deşeurile la urne
  6. Se îmbracă cu gust şi conform stilului evenimentelor la care participă E tolerant faţă de stilul vestimentar al altora (Alex Railean)
  7. Vobeşte coerent, argumentat şi calm. Înjurăturile le păstrează doar pentru cei care le acceptă
  8. Parchează maşina în locurile special amenajate; dau prioritate petonilor
  9. Are grijă de educaţia copiilor, implicându-se direct şi acordând toată atenţia necesară
  10. Cunoaşte suportul ideologic al tradiţiilor naţionale
  11. Minimizează utilizarea englezismelor şi rusismelor Sa accepte faptul ca introducerea diferitor cuvinte din limbi straine doar face limba romana mai buna, ma dezvoltata, mai flexibila; ca e un proces natural (Lucifer Ultionis)
  12. Citeşte
  13. Este civic responsabil
  14. Îşi cumpără doar lucruri strict necesare. Nu apreciază haina după preţ şi brand decât dacă acest lucru este motivat practic. Ştie să işi monotorizeze banii cu cap.(Alex Railean)
  15. Respectă inferiorii şi superiorii sociali/economici/profesionali…
  16. Este prietenos, cooperant şi creativ la locul de muncă  (si nu numai)
  17. Urmareşte mass-media de calitate
  18. Respectă bătrânii, bugetarii profesorii/medicii si alte persoane slab plătite, persoanele cu deficienţe fizice, alfel zis – persoanele vulnerabile social                                                                             
  19. Foloseşte internetul în scopuri utile
  20. Respectă sexul opus
  21. Are bun simţ
  22. Respectă minoritatile sexuale, naţionale, religioase
  23. În lucrările sale indică sursele, linkurile originale; nu plagiază
  24. Nu fură, nu înşeală, nu se răzbună
  25. Nu piratează :D
  26. Face voluntariat sau ajută pe cineva din când în când
  27. Işi revendică drepturile în mod corect, legal fără prea multe emoţii în van
  28. Ascultă/privesc muzică şi filme de calitate
  29. Ştie să se distreze şi fără (prea mult) alcool (şi consecinţele acestuia). Dacă o face, fără consecinţe asupra mediului ambiant (gunoi) si cel social (comportament violent)
  30. Duce un mod sănătos de viaţă: dietă cumpătată şi sport
  31. Este eco-friendly: foloseşte maşini cu consum redus de combustibili, lămpi fluorescente, minimum sacoşe de platic şi altele. Preferă bicicleta
  32. Învaţă ceva nou
  33. Se perfecţionează în ceea ce face. Prestează servicii de calitate
  34. Zâmbeşte mult. Dacă nu, oricum e binevoitor (Alex Railean)
  35. Ştie să graţieze şi să mulţumească
  36. Îşi cunoaşte drepturile şi obligaţiile
  37. Este open-minded : deschis la noi idei, curente..
  38. Este analitic, critic când e necesar.
  39. Respectă natura: nu poluează natuar, nu vânează şi nu maltratează animale
  40. Ajută şi sunt ajutaţi
  41. NU SUNT INDIFERENTI
  42. Respectă modul de viaţă al altora (Sandu Coica)
  43. Cind face ceva, se gindeste la impactul actiunii sale asupra altor oameni. (Alex Railean)
  44. Să nu preia obiceiuri si trenduri de la alte popoare dacă nu işi au justificare (precum Haloween) (Octavian Schiţco)

Continuaţi voi lista ;-)


Related Posts with Thumbnails
Dacă ţi-a plăcut ce ai citit, abonează-te la Rss RSS feed meu şi imparte prietenilor articolul pe Twitter Twitter   sau   Facebook Facebook !
  1. 72 Comentarii la “Cum trebuie să fie un moldovean* adevărat?”

  2. Constantin la Oct 11, 2009

    cu 25,29,30 nu-s de acord, din simplul motiv că asta nu are nimic cu caracterul omului și cum reprezintă el națiunea sa.

    piratează.. hmm.. în condițiile în care totul e a dracului de scump, soft.. filme.. jocuri.. etc.., e normal torrentsmd să fie la putere. plus e o practică obișnuită în toată Europa. dacă nu greșesc era și un partid din Suedia (?) care a ajuns în PE datorită faptului că susțineau pirateria.

    Alcool.. de când e românul român, dorul și alcoolul îl caracterizează. Și nu cred că e un lucru care ar trebui să se schimbe atât timp cât nu suntem un popor alcoolic ca englezii sau rușii. Vezi că în România au legalizat un fel de droguri ușoare, că alcoolul deja nu mai este eficient. :)

    Sportul, dieta.. asta deja depinde absolut de fiecare individ în parte. Sunt împotriva junk food-ului și a oamenilor care devin obezi din propria prostie, dar să nu faci sport și să mănânci tot ce-ți cade sub mână, nu înseamnă neapărat obezitate sau altceva. E la discreția fiecărui individ în parte. Și cum am mai spus, asta nu modelează omul la partea de caracter.

    în rest.. de-ar ține lumea cont de cel puțin 60% din punctele listate am trăi într-o lume mai bună..

    [Citează]

    Ceziceu zice:

    @Constantin, e normal sa fii remunerat pentru munca ta, insa doar noua ne pare scump pentru ca nu facem parte din masa de cumparatori careia i-a fost destinata si calculata pretul… :mucos: Poate intr-o Moldova mai buna am scapa de acest viciu…

    Alcoolul :negative: , daca nu ai observat, se bea mult, foarte mult, e cruta sa bei, ca asa fac fratii slaveni, cu ei au lucrat moldovenii nostri si au preluat “traditiile”.

    Moldovenii inca nu stiu sa aiba grija de sanatate. Se spune despre noi: natiune frumoasa cu dinti urati..

    [Citează]

  3. star77 la Oct 11, 2009

    Cu punctul 18 m-ai dat gata! :nea: Bugetarii in rand cu batranii si invalizii. Vai de capul la natia noastra. :perete:

    42. Moldoveanul are un venit decent care-i permite sa traiasca normal, nu sa existe. (E o continuare a gandului tau.) B-)

    Si cei nebugetari merita mai putin respect sau presupui ca sunt mai respectati? :mail: :read:

    [Citează]

    Ceziceu zice:

    @star77, Bugetarii sunt saraci de vai de capul lor… ai nostri respecta doar bogatiii :greata: , iata de ce i-am inclus

    [Citează]

    Sandu C zice:

    @Ceziceu,
    Eu, dimpotrivă, cred că în Moldova bogații nu sunt suficient de respectați și acesta e unul din motivele că suntem săraci. Iar bugetarii, spre deosebire de bătrâni și invalizi, au de ales – nu-ți place, du-te și lucrează la privat (și eu, și părinții mei am lucrat la stat – să nu creadă cineva că vorbesc „din afară”)… deci nu sunt o categorie „vulnerabilă social”.

    [Citează]

  4. star77 la Oct 11, 2009

    Apropos, superbe sunt smile-urile tale! :rose:

    [Citează]

  5. Goldeneadele la Oct 11, 2009

    Tu aici ai descris nu un moldovean ideal, ci un barbat ideal, despre care stim cu totii ca e un mit :)

    [Citează]

    Ceziceu zice:

    @Goldeneadele, macar 2/3 din calitati sa le posede fiecare si ‘om fi mai buni :yahoo:

    [Citează]

    Sandu C zice:

    @Ceziceu, și ne vom plictisi de moarte :nea:

    [Citează]

    Ceziceu zice:

    @Sandu C, nu e adevarat! te distreaza barfele, intrigile, criza si razboaiele??? ele toate is consecinta a interactiunilor umane deloc perfecte! :perete:

    [Citează]

    Sandu C zice:

    @Ceziceu, bârfele și intrigile chiar mă distrează :rusinica: criza îi îmbogățește pe cei deștepți :good: războaiele sucks :negative:
    Toate sunt parte a vieții noastre și nu lipsesc în societățile unde valorile expuse de tine sunt respectate într-o măsură mai mare (a se citi „la americani” B-) )

    [Citează]

  6. Sandu C la Oct 11, 2009

    Paraziții:
    Să ai un șef fără chef și-o muncă stabilă,
    Să stai în garsonieră, nu-n vilă,
    Să ai o atitudine umilă.
    Să aștepți o moștenire de la o babă senilă.
    Să trăiești mult de dragul de-a trăi.
    Să ai familie, să torni n jeguri de copii.
    Să nu fumezi, să nu bei, droguri să nu iei.
    Să n-ai păreri sau idei, să nu-ți dorești, să nu vrei.
    Să fii bun, să ai o conduită înaltă,
    Așteptând vacanța, de pe lumea-ailaltă.
    O arzi în halul ăsta – ești o victimă îndoctrinată..
    :perete:
    Sper că n-am supărat pe nimeni :rusinica:

    [Citează]

    Ceziceu zice:

    @Sandu C,

    “Să nu fumezi, să nu bei, droguri să nu iei.

    .. Să fii bun, să ai o conduită înaltă,”

    ce e rau in asta? :scratch:

    [Citează]

    Sandu C zice:

    @Ceziceu, dacă eu vreau să fumez, să beau, să iau droguri.. să fiu „nebun” și să am o conduită de vagabond… e treaba mea (atâta timp cât asta nu afectează grav și direct pe altcineva). Cui nu-i place cum trăiesc, să mă evite :P
    Ideea mea era, de fapt, o libertate mai mare a comportamentului oamenilor.

    [Citează]

    Ceziceu zice:

    @Sandu C, aha, am inteles. am sa modific ceva la articol caci gandul tau are sens , dar atat timp cat treaba ta nu cade pe treaba altcuiva!

    [Citează]

  7. Paul Hodorogea la Oct 11, 2009

    what? de ce trebuie să descriem moldoveanul ADEVĂRAT? Moldoveanu adevărat este exact aşa cum este. Şi nu e vorba de “cum trebuie”. Întrebarea trebuia să fie “Cum vreţi să fie” moldoveanul adevărat.

    Iar aici tu si toata lumea ne-am axat pe popoarele care trăiesc mai bine, si, in consecinţă, noi am ales sa vrem să fie moldoveanul.

    Moldoveanu adevărat e la ţară!

    [Citează]

  8. neagaoleg la Oct 11, 2009

    a fi moldovean nu e boala ci soarta :cry:

    [Citează]

    Ceziceu zice:

    @neagaoleg, trebuie sa schimbam aceasta atitudine ;-)

    [Citează]

  9. atravedilun la Oct 11, 2009

    hai că m-ai băgat în boală. dacă acum ceva zile scriam despre alegerea nefirească “moldovean sau român”, aici ai reuşit cu brio să-mi înlături orice îndoială – nu sunt nici una şi nici alta. SUNT TERRAPETICORF. Asta până vine cineva cu o descriere, pentru lumea întreagă şi pentru mine înspecial, exactă a ceea cine e un TERRAPETICORF.

    [Citează]

    Ceziceu zice:

    @atravedilun, hmm? :scratch: decifreaza , mancator de pamant?

    [Citează]

    atravedilun zice:

    @Ceziceu,
    din comentariu nu rezulta ca astept si eu o descriere? de la oricine.
    asta deoarece din postarea ta am aflat ca moldovean nu (mai) sunt.

    [Citează]

    Ceziceu zice:

    @atravedilun, esti :whistle:

    [Citează]

    atravedilun zice:

    @Ceziceu,

    oi fi draga. nu totzi au shansa sa fie “adevaratzi” -)

    [Citează]

  10. Analize False la Oct 11, 2009

    Paul Hodorogea,

    “Moldoveanu adevărat e la ţară!” – super adevarat.

    [Citează]

    Ceziceu zice:

    @Analize False, @Paul Hodorogea, si orasenii ce sa faca? sa mearga la brazda rupta si sa se roage ca economia sa nu colapseze fara de ei? :nea:

    [Citează]

    Analize False zice:

    @Ceziceu, Pai noi acum vorbim de moldoveani adevarati. Acei de la oras nu sunt moldoveni adevarati.

    Apropo moldoveanul este asa cum este. Trebuie schimbari de generatii ca sa-l aduci la un nivel occidental, caci ceea ce ai scris tu reprezinta “moldoveanul din occident”…

    [Citează]

    Ceziceu zice:

    @Analize False, iti place moldoveanul actual , fie cel de oras, fie cel de la tara? mie nu! si nu de aia ca il vreau occidental [reiese ca cei orientali si mai salbatici ca noi, dar, khe khe, oare ce fel de salbatic face roboti? ] . E vorba doar de niste calitati umane care ar trebui sa le dezvoltam. Da, vom fi asa in cateva generatii doar daca incepem sa ne schimbam de acum!

    [Citează]

    Analize False zice:

    @Ceziceu, Moldoveanul actual nu-mi place si nici nu incerc sa-l schimb. Eu incerc sa ma schimb pe mine insusi si te sfatui sa faci aceeasi.

    Cind va veni timpul moldoveanul actual va intelege ca trebuie sa se schimbe, si mai repet ca totul se va schimba de la sine prin schimbarea generatiilor.

    [Citează]

    Ceziceu zice:

    @Analize False, multumesc de sfat, fac asta :D , dar ceea ce nu surprinzi e ca moldovanul general se va schimba de la cel particular…

    [Citează]

  11. Ymeurel la Oct 11, 2009

    In descriere lipseste definitia pentru “film de calitate”, si din acest motiv fiecare interpreteaza cum ii convine.

    #14 – depinde de om. Eu consider ca daca banul a fost cistigat prin metode cinstite – atunci fiecare isi gestioneaza cheltuielile cum doreste.

    #19 nu stiu daca e o cerinta buna. Se primeste ca daca omul nu are internet, nu poate sa fie moldovean (-:

    #34 – iarasi, depinde de om. Unii sunt absolut normali, dar nu zimbesc, sau zimbesc altfel (-:

    O calitate propusa de mine:
    - Cind face ceva, se gindeste la impactul actiunii sale asupra altor oameni. Poate se suprapune cu #13, dar vreau sa evidentiez faptul ca omul trebuie sa fie 100% constient de faptul ca traieste alaturi de alti oameni.

    - Cind face ceva, se gindeste la efectele de termen lung, si nu doar la “un beneficiu instantaneu”.

    In final am o singura intrebare – de ce lista data se refera doar la moldoveni? Calitatile de aici ar trebui sa fie proprii oricarui om normal.

    [Citează]

    Ceziceu zice:

    @Ymeurel,

    14 – cumperi ce vrei, dar de ce sa cumperi ceva scump numai de aia ca e scump [nu de aia ca e bun]? Maiou de brand ce costa 500 lei vs 200 de productie chineza care oricum ambele se vor uza la fel – what’s the point? Daca ai bani, utilizeaza-i inteligent

    19 – daca nu are bicicleta tot nu e? [ca tot am pomenit in articol] Atunci se presupune un “daca” in cazurile respective

    34 – ai dreptate. dar oricum as vrea sa te vad mai zambitor :rusinica:

    Final: pentru ca de altfel ar fi prea general, iar omul reactioneaza mai acut la ideiile apropiate sie. Oricum moldovanul e om

    [Citează]

    Ymeur zice:

    @Ceziceu, cu referire la #14, lipseste definitia pentru “utilizare eficienta” (-:

    De fapt, trebuie sa-ti spun de ce ma axez pe acest aspect. Eu sunt de acord cu tine, totul trebuie sa fie rational si eficient; in viata mea incerc sa fac totul sa fie anume asa.

    Dar cred ca acest punct trebuie scos din lista (sau reformulat) pentru ca altfel multe persoane se vor trezi cu cetatenia moldoveneasca revocata :-D

    Pentru ce trebuie ‘45 de tipuri de cercei? Pentru ce trebuie 10 palarii? Pentru ce trebuie 20 de genţi, gentuţe, poşete şi poşeţele şi rucsacuri? (-:

    Tu vei spune ca problema nu e in variatate, ci in modul in care aceasta varietate a fost atinsa (poti sa fabrici totul singur, poti sa cumperi lucruri scumpe, poti sa cumperi second hand, poti sa cumperi ieftine, etc). Daca e asa, atunci punctul #14 trebuie divizat in 2 sub-probleme:
    - variatete / redundanta (nu intotdeauna e un lucru rau)
    - modul in care aceasta a fost atinsa (poate fi un lucru rau)

    “dar de ce sa cumperi ceva scump numai de aia ca e scump [nu de aia ca e bun]“
    Nu poti sa cunosti care a fost rationamentul omului fara ca sa discuti cu el. Spre exemplu, recent am cautat un cuptor cu microunde. Eram gata sa cumpar si unul mai scump, numai sa nu fie cu inscriptii in limba rusa pe el (nu pentru ca sunt un rusofob, ci pentru ca imi plac interfetele in engleza).

    Daca te uiti dintr-o parte, poti spune “uite… animala… lumea moare de foame dar el plateste cu X lei mai mult pentru ca, blin, nu ii place limba rusa, dracia dracului de dracie fir-ar sa fie, porc burghez ce este el :rosu: “. Nu o fac pentru ca e mai scump sau pentru ca se vinde intr-un magazin de elita, ci pentru ca asta e unicul mod de a satisface una din constringerile pe care mi le-am propus. (pina la urma am gasit un model ieftin, fara inscriptii (-;

    Tot cu inscriptiile se leaga si selectia hainelor. Prefer haine fara inscriptii, sau cu inscriptii care au sens; dar in nici-un caz cu inscriptii scrise gresit (de obicei in limba engleza). Spre exemplu, am vazut niste tricouri bune de la “Iuvas” sau “Vasconi”, dar era scris ceva pe ele in engleza, cu greseli… AAARGGGH!! Pina la urma as fi gata sa platesc mai mult daca gasesc undeva un tricou care corespunde standardelor mele.

    Da, e posibil ca pot gasi si unul mai ieftin, dar cit timp voi petrece cautindu-l? Cit timp voi petrece elaborind sau cautind un mecanism de imprimare a imaginilor pe tricou? (-:

    Nota: eu port haine simple si le pastrez foarte bine, anume din motivul ca nu am placere sa caut alte haine (-:

    [Citează]

    Sandu C zice:

    @Ymeurel, :good:

    [Citează]

  12. The Good Cat la Oct 12, 2009

    Prima poză rupe buca! Fukken saved!

    [Citează]

  13. Andrei la Oct 12, 2009

    În ultimele decenii de obicei poporul român (adică noi), ne-am îndreptat atenția spre multe lucruri dar fără realizări…
    Mie personal, mi se pare această listă o înfățișare a omului perfect..
    E nevoie de educație, bun simț și respect, când va exista bunul simț și respectul schimbările.

    [Citează]

    Ceziceu zice:

    @Andrei, moldoveanul e om, dar putini inteleg totul. si da, ai inteles, nu pretind la idealitate :perete:

    [Citează]

  14. Nenormalul la Oct 12, 2009

    :negative:

    devii troll

    [Citează]

    Ceziceu zice:

    @Nenormalul, imi cresc urechi? :lool:

    [Citează]

    Nenormalul zice:

    @Ceziceu,

    nu ma intreba pe mine, uite-te in oglinda

    [Citează]

  15. grigore v. la Oct 12, 2009

    Olga, cred că aceste calități sînt generalizate. Ele sînt relevante și pentru alte popoare.

    Cît ține de minorițățile sexuale, ele în Moldova nu există și nici nu trebuie să existe…

    [Citează]

    Ymeur zice:

    @grigore v., “Cît ține de minorițățile sexuale, ele în Moldova nu există” – citation needed.

    “și nici nu trebuie să existe…” – de ce?

    [Citează]

    Ceziceu zice:

    @grigore v., moldoveanul e om, dar uita de asta. a trebuit sa ii reamintesc.

    ps. a ignora nu e solutie :nea:

    [Citează]

  16. eucezic la Oct 12, 2009

    Eu zic ca ai uitat sa-ti bei pastilele azi dimineata, mai mult, cei de la ospiciu intreaba cind te vei intoarce

    [Citează]

    Ceziceu zice:

    @eucezic, ti-ai uitat bunul simt acasa. ai nevoie de un sut in fund pentru accelerare?

    [Citează]

  17. nicu la Oct 12, 2009

    devii trol :negative: :diablo:
    corect zis

    [Citează]

    Ceziceu zice:

    @nicu, :daaa:

    [Citează]

    Ceziceu zice:

    @nicu, trolii comenteaza la bloguri, provocand reactii violente, dar nu si scriu bloguri :whistle:

    [Citează]

    Nenormalul zice:

    @Ceziceu,

    da asta de unde ai scoso? un studiu ceva?

    [Citează]

    Ceziceu zice:

    @Nenormalul, wikipedia

    [Citează]

    Nenormalul zice:

    @Ceziceu,

    pediwikia nu e un studiu

    [Citează]

  18. octavian la Oct 12, 2009

    mi-ar place ca moldovenii sa

    - foloseasca argumente cind sustin o pozite
    - sa nu creada in Dumnezeu pentru ca asa face tata, mama, bunica si inc a 80 % din moldoveni
    - sa voteze!
    - sa nu copie ceea ce vad in occident sau in rusia
    - sa fie profesionisti si sa fie responsabili pentru lucrul pe care il fac.

    foarte bun articol. si foarte bine mentionate calitatile. bravo

    [Citează]

    Ceziceu zice:

    @octavian, multumesc pentru sugestiile tale :bere:

    [Citează]

  19. Paul Hodorogea la Oct 13, 2009

    @Ceziceu,

    nu trebuie sa ne ducem sa trăim la ţară.
    Doar dacă vrei sa-l vezi pe moldoveanul adevărat, te duci si il vezi la ţară.

    Moldoveanul de oraş e aproape acelaşi ca şi americanul de new york. E o consecinţă a globalizării, a dezvoltării mijloacelor de distribuire a informaţiei.

    Societatea se omogenizează. Prin moldoveanul adevărat înţeleg intrebarea: prin ce e diferit moldoveanul de restul lumii? de asta zic ca il găseşti la ţară.

    Nu-mi place discutia asta. De ce sa vrem ca moldoveanul sa fie altfel. Oricum nu-l poti schimba. Moldoveanul adevărat există pur si simplu. Iar schimbarea, vrei nu vrei, va fi o aliniere moldoveanului la felul cum e omul modern.

    Aşa moldoveanul adevărat va dispărea.
    Propun ca toţi moldovenii sa fie omorâţi acum ca lumea sa-i ţină minte aşa :D (cum se cheama asta, instigare la omor :D ? :D )

    [Citează]

    Ceziceu zice:

    @Paul Hodorogea,
    moldoveanul de la tara a fost adevarat acum 100-50 ani, insa societatea isi schimba valorile si necesitatile si astfel moldoveanul trebuie sa evolueze, caci de altfel il asteapta soarta autrolapitecului…

    [Citează]

    Paul Hodorogea zice:

    @Ceziceu,

    trebuie? cine decide daca trebuie sau nu trebuie? asta inseamna ca moldoveanul se “globalizează”. Moldoveanul devine ca toti ceilalti, isi pierde din specific. Devine “de-al lor”. Atunci scoatem cuvântul “moldovean” din ecuaţie. Rămâne “omul”. Iar oamenii pot fi de orice nationalitate, din orice ţară ASO.

    [Citează]

    Lucifer Ultionis zice:

    @Paul Hodorogea,
    deacord cu tine :)
    Pur si simplu procesul de globalizarea implica si transformarea moldoveanului intr-un “om” :)
    Si ca toti oamenii, moldovenii spera, undeva in adincul sufletului, ca si ei se vor evidentia la urma urmei prin ceva.
    ce sa-i faci… moldovenii au un complex de inferioritate de aia sunt cam: :rau:
    De aia noi asa ne: :fool: unul pe altul.
    Si de aia cind auzim de un “hacker moldovean” toti :yahoo: de fericire.

    [Citează]

  20. Anonymous Coward la Oct 14, 2009

    Decrețeii ;)

    [Citează]

  21. Anonymous Coward la Oct 14, 2009

    Funny, aici jos scrie “Freeedom!” :D Dă-mi voie așadar să zis zic un singur lucru “ete pula!”

    [Citează]

  22. Anonymous Coward la Oct 14, 2009

    -zis

    [Citează]

  23. Soacra Mica la Oct 18, 2009

    Se insoara/marita cand se simte matur(a) si gata psihologic, dar nu deatat ca “a venit timpul” sau “ceilalti deam is insurati, hai si eu”. :barbi:

    Stiu masura la bauturi alcoolice. Nu se imbata niciodata. :D

    Citesc carti si reviste specializate. Sau macar noutatile B-)

    [Citează]

    Lucifer Ultionis zice:

    @Soacra Mica,
    huh! :) Exact asta am vrut sa spun si eu … :bere:
    Doar ca consider ca e cam imposibil p/u RM din cauza complexului inferioritatii.
    De unde vrei tu :heart: daca Moldoveanul idee nu are ce surprize-i va aduce ziua de miine.
    E interesant faptul ca p/u Moldoveni: NOTHING seems right! Probabil Erik Weiner a avut dreptate cind a afirmat: Moldovenii sunt cei mai nefericiti de pe pamint :)

    [Citează]

  24. Soacra Mica la Oct 18, 2009

    Ooops, am repetat o idee :scratch:

    Poza cu carutul si copilul, of…atinge.

    [Citează]

  25. Ceziceu la Oct 18, 2009

    Stiu masura la bauturi alcoolice. Nu se imbata niciodata.

    eeee , de ce sa fii asa de radicala? un paharel de sampanie? :bere:

    [Citează]

  26. Soacra Mica la Oct 18, 2009

    Ap’ eu doar am spus “sa nu se imbete”, sa nu ajunga in stare de incontienta. Cu un paharel de sampanie un moldovean neadevarat nu ajunge la conditie :D

    Apropo, eu demult n-am vazut oameni beti.

    [Citează]

  27. cosanzeana la Oct 19, 2009

    din lista de mai sus (cea corectata) inteleg ca Alex Railean este cel mai bun exemplu de moldovean :) cel mai bun dintre cei mai buni :) ).
    In mare sunt de acord cu ce ai scris, dar cred ca moldoveanul adevarat, sau un om adevarat este un echilibru dintre calitati si defecte. Tot ce ai scris mai sus se poate rezuma in felul urmator: “moldoveanul adevarat este cel ce se respecta, respecta societatea in care traieste, respecta mediul inconjurator si este recunoscator pentru tot ceea ce i s-a oferit in viata”

    [Citează]

    Paul Hodorogea zice:

    @cosanzeana,

    şi cum se deosebeşte asta de germanul “adevărat” sau americanul adevărat, spaniolu, africanul, japonezul?

    [Citează]

    cosanzeana zice:

    @Paul Hodorogea, da nicicum, pur si simplu in textul de mai sus se vb numai despre moldoveni, asa ca eu nu am vrut sa generalizez :)

    [Citează]

  28. Ruxanda la Oct 21, 2009

    Heh, conform listei de mai sus eu nu-s “roman adevarat”…
    Multe dintre punctele din lista tin de gusturile/opiniile proprii si nu vad cum ar diminua din “romanismul” cuiva. La urma urmei, daca cineva vrea sa vada un film de rahat, las’ sa o faca! E dreptul omului, nu?
    Ah da, si don’t even get me started in legatura cu punctul 11 si 25 :D

    PS: Si eu voi sarbatori Haloween! Oricat de “ne-romaneste” n-ar fi asta! Pff!

    [Citează]

    Ceziceu zice:

    @Ruxanda, Sanda, tat normal. :barbi:

    [Citează]

  29. Natalitza la Nov 6, 2009

    nishte calitatzi…..mua! :heart: ….eu cred k nu le avem(unele din ele)datorita educatzie noastre in stil sovietik…bleach :greata: ….pina nu vor disparea totzi oamenii care au in singe ceva sovietik,asha vom fi,e k shi cu parul negru vopsit blond deasupra,shi pin nu va creshte blondu….

    [Citează]

  30. Lucifer Ultionis la Nov 15, 2009

    Nu sunt deacord cu 11. “Sa nu foloseasca englezisme si rusisme” (Prin deductie, din alte limbi e OK, doar astea 2 NICI intr-un caz :) )
    What the hell? Doar francezii fac asa chestii si limba lor moare… Eu consider ca imprumutarea cuvintelor straine aduce dividente pe termen lung.
    Asta pe departe nu-l caracterizeaza pe Moldoveanul adevarat care ar trebui sa fie open-minded.
    Asa ca de fiecare data cind dai peste un cuvint “prikolinii” mai bine sa-l importi :) indiferent din ce limba provine.

    [Citează]

    Ceziceu zice:

    @Lucifer Ultionis, sa stii ca si eu m-am razgandit. Limba trebuie sa fie flexibila. Nah, fara de aceasta proprietate am fi vorbit doar acele 10+ cuvinte geto-dace :read:

    [Citează]

Lasa un comentariu

Spam protection by WP Captcha-Free. Mesajele pot fi moderate.

:bye: 
:good: 
:scratch: 
:wacko: 
:yahoo: 
B-) 
:rose: 
:whistle: 
:yes: 
:mucos: 
:mail: 
:unsure: 
(-; 
:rau: 
:minte: 
:greata: 
:rusinica: 
:bere: 
:nea: 
:daaa: 
:32: 
:diablo: 
:rosu: 
:smoke: 
:read: 
:barbi: 
:perete: 
 

Improve the web with Nofollow Reciprocity.